18. 11. 2013
System News 18-11-2013
18. 11. 2013
System News 18-11-2013
11. 11. 2013
System News 11-11-2013
7. 11. 2013
GEFCO optimalizuje nákup vďaka kolaboratívnemu systému Carrier Management System Courbevoie 7. novembra 2013 - V rámci poskytovania služieb je pre GEFCO, lídra v oblasti logistiky pre automobilový priemysel a priemyselnej logistiky, kľúčovým faktorom kvalita. Nákupné oddelenie disponuje kolaboratívnou platformou pod názvom CMS - Carrier Management System, ktorá mu umožňuje riadiť externých prepravcov a vystavovať on-line verejné súťaže formou holandských aukcií.
Inovačný systém bol zavedený vďaka podpore spoločnosti CEREZA, konzultačná spoločnosť v oblasti manažmentu a IT systémov, a predstavuje optimálne riadenie subdodávateľov i rozšírenie nákupných možností GEFCO.
Carrier Management System je súčasťou programu TOSCA, ktorý bol spustený v roku 2011. Cieľom je rozvíjať nielen víziu Gobale Agile dodávateľského reťazca GEFCO, od dodávateľov a zákazníkov až po koncových užívateľov, ale i nové produkty pre udržanie rýchlosti pohybu dodávateľských reťazcov a vylepšovať konkurencieschopnosť GEFCO.
Priekopnícky produkt
Hlavnou funkciou kolaboratívnej platformy CMS, ktorá bola zavedená vo všetkých európskych pobočkách skupiny, je uľahčenie a lepšia organizácia prác pre nákupné jednotky GEFCO.
Tento systém, ktorý bol preložený do viacerých jazykov, umožňuje prepravcom zaregistrovať sa do referenčnej databázy GEFCO. Umožňuje im to zúčastňovať sa na výzvach na predloženie ponuky zameraných na pravidelné toky.
Kombinácia ľahkého ovládania s prispôsobeným rozhraním
Platforma využíva databázu prepravcov, ktorá obsahuje všetky kritériá potrebné na vyhľadanie najvhodnejších prepravcov podľa stanovených požiadaviek.
Kolaboratívnu databázu, ktorú podporuje nákupná divízia, môže využívať aj charterová sieť skupiny GEFCO. Databáza, ktorá obsahuje viac ako 8 000 prepravcov poskytuje operátorom GEFCO prístup k efektívnemu systému riadenia, ktorý pridáva komunikácii medzi jednotlivými stranami prvok transparentnosti a GEFCO umožňuje lepšiu kontrolu svojich subdodávateľských aktivít.
„Sme veľmi spokojní s ľahkým priebehom zavedenia systému CMS v našich tímoch. Keď máme tento systém, potrebujeme len zopár kliknutí, aby sme videli odpovede na naše výzvy, a dali prepravcovi ihneď vedieť, či má jeho ponuka šancu na prijatie, alebo cena musí byť upravená,“ uviedol Florian Chesnais, nákupca pre severný región.
„CMS uľahčuje predkvalifikačnú fázu, takže teraz môžeme uchovávať dlhodobé záznamy. Navyše fakt, že máme tak obsiahlu databázu pokrývajúcu celú Európu, je veľkou výhodou vzhľadom na veľkosť siete GEFCO,“ uviedolJan Stejskal, manažér nákupu v Českej republike.
Najmodernejšie zariadenie, ktoré kladie dôraz na kvalitu
Zavedenie systému CMS je dôkazom, že v rámci poskytovania svojich služieb GEFCO kladie kvalitu vždy na prvé miesto. Táto zásada neustáleho zlepšovania sa uplatňuje aj na služby v dodávateľskej fáze.
Vďaka CMS môžu odteraz nákupcovia využívať inovačné IT riešenie, ktoré im umožňuje robiť viac než len odhadnúť samotné náklady. Teraz majú prístup aj do systému umožňujúci porovnanie kvality pre partnerov GEFCO. Operátori sa už nemusia uspokojiť len s údajom, kto ponúka najnižšiu cenu. Môžu taktiež zistiť, kto ponúka najlepšie služby. „Práve preto je tento systém kľúčovým nástrojom na zlepšenie nákupnej konkurencieschopnosti GEFCO,“ uviedol Nicolas Recapet, jeden z poradných manažérov spoločnosti Cereza.
Výsledkom je lepšia kontrola nad nákupom a nákupcovia, ktorí majú prostredníctvom komplexnej databázy prístup k informáciám o kvalite služieb prepravcov.
„Zavedenie systému CMS v rámci pozemnej siete GEFCO znázorňuje schopnosť spoločnosti zavádzať inovačné riešenia, ktoré sú vhodné pre všetky úrovne dodávateľského reťazca“, uviedol Gilbert Tichit, manažér nákupu GEFCO.
„Tento systém zlepšil výkon nášho nákupu a zvýšil produktivitu, pričom pri výbere dodávateľov zohráva kľúčovú úlohu kvalita. Referenčnú databázu môžu používať všetci a sledovať využívanie našich mnohých partnerov v celej Európe“.
5. 11. 2013
System News 04-11-2013
Tlačová správa z 2. ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie LOGISTIKA - EKONOMIKA - PRAX 2013, ktorá sa konala dňa 26. novembra 2013 v Žiline.
Zobraziť tlačovú správu. Reportáž TV Severka o konferencii.
10. 9. 2013
Euro-net expanduje v Prologis Parku Janki na 58 500 metrov štvorcových
Klient rozšíril prenajímaný priestor o 9 300 metrov štvorcových
VARŠAVA – 10. septembra 2013 – Prologis, Inc., vedúci globálny vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností, dnes oznámil, že spoločnosť Euro-net, vlastník maloobchodného reťazca RTV-EURO-AGD, rozšíril prenajímanú plochu v Prologis Parku Janki o 9 300 metrov štvorcových na celkových 58 500 metrov štvorcových v Budovách 1 a 2.
„Prevádzka našich 197 obchodov RTV EURO AGD v 111 mestách naprieč Poľskom spolu s internetovým obchodom Euro.com.pl závisí od hladkej a efektívnej logistiky. Distribučné nehnuteľnosti sú dôležitou súčasťou nášho dodávateľského reťazca, a práve z toho dôvodu sa spoliehame na Prologis, ktorý nám poskytuje služby na vysokej úrovni a strategicky umiestnené nehnuteľnosti, a prispieva tak k nášmu úspechu,“ povedal Andrzej Czarnecki, riaditeľ rozvoja Euro-net.
Kamila Pruk, Leasing manažérka Prologis v Poľsku dodala: „Za posledných päť rokov sa nám podarilo vybudovať s Euro-netom silný vzťah. Počas tohto obdobia spoločnosť rapídne vyrástla a využila všetky výhody, ktoré jej elektronický obchod dáva. Tešíme sa na množstvo ďalších spoločných úspešných rokov.“
Prologis Park Janki pozostáva z troch budov s celkovou rozlohou 98 200 metrov štvorcových moderných distribučných priestorov. Park je umiestnený v Janki, v blízkosti cesty číslo 8, ktorá vedie z Varšavy do Katovíc, približne 15 kilometrov na juhovýchod od centra Varšavy.
Prologis má vo varšavskom regióne sedem distribučných parkov s celkovou rozlohou viac ako 729 000 metrov štvorcových moderných skladovacích plôch. S portfóliom presahujúcim 1,9 milióna metrov štvorcových je Prologis najväčším vlastníkom a prevádzkovateľom industriálnych nehnuteľností v Poľsku (k 30. júnu 2013).
16. 8. 2013
Spoločnosť PointPark Properties menovala Noru Hategan na pozíciu Business Development Manager
Bratislava 16. augusta 2013 – PointPark Properties (P3), významná európska spoločnosť zaoberajúca sa správou a developmentom skladových nehnuteľností, menovala Noru Hategan na pozíciu Business Development Manager.
Nora Hategan nastúpila do P3 v roku 2010 ako leasing manažérka a v rámci svojej pozície pomáhala budovať pobočku spoločnosti v Bukurešti. Podieľala sa na všetkých aspektoch činnosti firmy s cieľom posilniť jej pôsobenie v rámci Rumunska. Úzko pritom spolupracovala s radou medzinárodných spoločností zo sektora skladovania, automobilového priemyslu či maloobchodu.
Pred nástupom do P3 pracovala Nora Hategan v predajnom oddelení poradenskej spoločnosti a v médiách. Na Sheffieldskej univerzite získala magisterský titul v odbore medzinárodný obchod a okrem rodnej rumunštiny taktiež plynule hovorí anglicky a francúzsky.
Výkonný riaditeľ P3 Ian Worboys k jej povýšeniu poznamenal: „Nora Hategan nás zaujala svojim proaktívnym a dynamickým prístupom pri budovaní pobočky P3 v Rumunsku. Pre prácu v tejto pozícii disponuje ideálnymi zručnosťami a ja osobne som rád, že túto novú výzvu prijala. Prispeje tak k ďalšiemu rozvoju medzinárodného biznisu spoločnosti P3.“
28. 6. 2013
GEFCO Brazília otvorilo strategickú prevádzku s automobilovými dielmi
GEFCO Brazília otvára novú prevádzku v Contageme v štáte Minas Gerais v juhovýchodnej časti krajiny, čím si získava podiel na rýchlo sa rozvíjajúcom trhu: na trhu s náhradnými dielmi.
Prevádzka sa nachádza v dôležitom ekonomickom uzle Brazílie, do ktorého patrí Sao Paulo, Rio de Janeiro a južná časť Minas Gerais a vznikla za účelom podpory aktivít v tejto oblasti, obzvlášť v oblasti vystavovania daňových dokladov pre automobilové diely. Nová skladová kapacita bude taktiež riadiť dodávku náhradných dielov pre závody skupiny PSA Peugeot Citroën, ktoré sa nachádzajú v Argentíne. Diely sú prepravované do distribučného centra GEFCO v Barueri v štáte S?o Paulo, odkiaľ sa následne distribuujú predajcom v celej Brazílii.
„Otvorenie tohto nového skladu je pre GEFCO strategickým krokom, ktorý dáva skupine veľké príležitosti pre rozvoj podnikania a tiež možnosť rozšíriť svoje portfólio zákazníkov. Ďalšou fázou bude prepojenie s vyhradenou platformou tak, aby sme mohli poskytnúť našim partnerom stále komplexné riešenie,“ uviedol Wagner Carvalho, manažér prevádzky Contagem.
GEFCO Francúzsko privítalo čínsku logistickú federáciu
Dňa 10. júna 2013 logistická prevádzka GEFCO v Survilliers v parížskom regióne otvorila brány delegácii zloženej z riaditeľov spoločností a členov CFLP (Čínska federácia logistiky a nákupu). Táto federácia sa zameriava na rozvoj medzinárodnej spolupráce.
Philippe Douay, manažér prevádzky, predstavil aktivity skupiny GEFCO a taktiež platformy. Delegácia podnikateľov následne absolvovala prehliadku prevádzky s rozlohou 30 000 m2 a jej jednotlivých úsekov: príjem automobilových dielov, príprava objednávok pre elektroniku, spotrebný tovar, balenie/prebaľovanie kontajnerov a skladovanie.
„Tento druh podujatia je ideálnou príležitosťou na podporu aktivít GEFCO v oblasti logistiky a služieb s veľkou pridanou hodnotou v zahraničí," uviedol Philippe Douay. GEFCO má v regióne Ile-de-France 3 logistické strediská s celkovou rozlohou 65 000 m?.
GEFCO Španielsko - nový logistický partner Volkswagen Audi
GEFCO po svojom dvadsaťpäťročnom pôsobení na španielskom trhu posilňuje svoju vedúcu pozíciu logistickej skupiny v oblasti automobilového priemyslu. Pobočka podpísala trojročnú spoluprácu so spoločnosťou Volkswagen Audi Španielsko na zabezpečenie logistiky hotových vozidiel značiek Volkswagen, Audi a Škoda a ich distribúciu na východe Španielska. GEFCO prepraví ročne 31 000 vozidiel zo skladu Volkswagen v Barcelone k výhradným predajcom v Katalánsku, Valencii, Murcii a Albacete.
„Spolupráca s vedúcou spoločnosťou v automobilovom sektore, akou je Volkswagen Audi Španielsko je dôležitým uznaním našej odbornosti a výkonnosti. GEFCO ponúka širokú škálu služieb a riešení, ktoré spĺňajú všetky požiadavky výrobcu v rámci kvality, inovácie, environmentálnej politiky, flexibility a dodržiavania termínov. Táto odbornosť nás odlišuje,“ uviedol Thierry Shemith, riaditeľ FVL (logistika hotových vozidiel) GEFCO Španielsko.
GEFCO Turecko predĺžilo zmluvu s Honda Motor
Spoločnosť Honda Motor opäť vkladá dôveru do rúk tureckej pobočky GEFCO, výsledkom čoho je predĺženie spolupráce na ďalšie dva roky. Vďaka svojim skúsenostiam v logistickom inžinierstve sa GEFCO stalo kľúčovým hráčom v logistike motocyklov. Skupina vyvíja schémy prispôsobené malým objemom akými sú motocykle a zabezpečuje tak optimálnu reaktivitu a flexibilitu.
Pobočka riadi distribúciu motocyklov japonského výrobcu v Turecku. So skladom v závode Honda v Gebze, približne 40 km od Istanbulu, GEFCO zodpovedá za prepravu k 42 predajcom v 21 tureckých mestách. Prvý rok GEFCO prepraví približne 39 000 motocyklov Honda a tento objem by mal v priebehu druhého roku rásť.
„Musíme využívať určené zdroje a odbornosť na riadenie prepravy týchto vozidiel, keďže sú menšie než klasické. Predĺženie spolupráce potvrdilo, že náš partner Honda ocenil našu odbornosť. Sme nadšení, že môžeme poskytovať naše služby s pridanou hodnotou ešte ďalšie dva roky,“ uviedol Fulvio Villa, výkonný riaditeľ GEFCO Turecko.
GEFCO Slovensko - partner v oblasti ekologickej inovácie
GEFCO Slovensko je oficiálnym sponzorom STUBA Green Team - tímu študentov, ktorí vyvíjajú elektrické motory pre závodné vozidlá. Tento projekt je v súlade so záväzkom GEFCO v oblasti trvalo udržateľného rozvoja a ochrany životného prostredia.
„GEFCO považuje trvalo udržateľný rozvoj za zdroj pokroku. Preto sme si stanovili ciele so zameraním sa na ochranu prírodných zdrojov, čo zahŕňa sledovanie ich využívania za účelom zníženia vplyvu našich aktivít na životné prostredie. Sme radi, že môžeme prispieť k rozvoju miestnych komunít a taktiež môžeme podporovať mladých talentovaných slovenských študentov, ktorí venujú svoj čas a energiu rozvoju elektrických systémov, ktoré budú kľúčovým riešením pre ochranu životného prostredia v budúcnosti,“ uviedol Tomáš Horváth, obchodný a marketingový riaditeľ GEFCO Slovensko.
STUBA Green Team sa pravidelne zúčastňuje na súťažiach. Po minuloročnom 4. mieste na okruhu v Katalánsku v kategórii autokros bude v roku 2013 súťažiť na okruhoch F1 v Českej republike, Maďarsku a vo Veľkej Británii.
27. 6. 2013
DACHSER na veľtrhu transport logistic v Mníchove
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb DACHSER vystavoval na najväčšom európskom logistickom veľtrhu transport logistic v nemeckom Mníchove. Na modro-žltom výstavnom stánku o celkovej ploche 653 m2 prezentoval svoje inteligentné logistické riešenia a takisto svoje nové investície v Španielsku.
DACHSER je tradičným vystavovateľom na veľtrhu transport logistic. Tento rok usporiadal v rámci svojho stánku rad prednášok, ktoré návštevníkom veľtrhu predstavili napríklad nové riešenie v oblasti Food Logistics, inovácie v oblasti IT, princíp udržateľného rozvoja spoločnosti či rozšírenie siete pozemných prepráv i divízie leteckej a námornej prepravy vďaka akvizíciám španielskych spoločností Azkar a Transunion. Záver veľtrhu venoval DACHSER študentom a mladým talentom, pre ktorých usporiadal tzv. Carrier Day (Deň kariéry).
„Veľtrh transport logistic v Mníchove je pre nás výbornou platformou pre načerpanie inšpirácie, networking a stretnutie s kolegami z celej Európy,“ komentuje Ing. Roman Stoličný, Managing Director a člen predstavenstva DACHSER Slovakia a. s. „Pozývame tiež našich zákazníkov, pre ktorých sme v tomto roku pripravili dvojdenný program,“ dodáva. Prezentácia spoločnosti DACHSER na veľtrhu bola tento rok inšpirovaná bavorskou tradíciou. Prevádzku veľtrhového stánku zabezpečovalo takmer 90 dobrovoľníkov zo všetkých oddelení spoločnosti.
Tohtoročný transport logistic navštívilo cca 53 000 návštevníkov z radov odbornej verejnosti, čo potvrdilo jeho pozíciu najväčšieho veľtrhu logistiky, mobility, IT a managementu dodávateľského reťazca. Medzinárodný význam veľtrhu ukazuje i podiel zahraničných vystavovateľov (45 %) a zahraničných návštevníkov (40 %).
21. 6. 2013
Prologis postaví budovu na mieru s rozlohou35 000 metrov štvorcovýchv Poľsku
Projekt je štvrtou stavbou na mieru v Prologis Parku Wroclaw V za posledných 24 mesiacov
VARŠAVA (21. júna 2013)– Prologis, Inc. (NYSE: PLD), vedúci globálny vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností, dnes oznámil podpis zmluvy na vybudovanie skladu na mieru pre poľského maloobchodníkaEko Holding s rozlohou34 931 metrov štvorcových. Maklérom transakcie bola v mene Eko Holding společnosť Colliers International.
Nová budova je umiestnená v Prologis Parku Wroclaw V a prilieha k obchvatu mesta. Prostredníctvom križovatky Wroclaw Bielany má jednoduché spojenie s ďalšími hlavnými cestami v krajine. Park s celkovou rozlohou70 hektárov bude teraz ponúkať celkom viac než 290 000 metrov štvorcovýchlogistických priestorov triedy A. Po dokončení stavby ju Prologis prihlási na certifikáciu BREEAM.
Budova je štvrtým projektom na mieru za posledné menej ako dva roky a nasleduje po zmluvách so spoločnosťami Tradis, UPM Raflatec a s veľko- a maloobchodníkom s elektronikou.
„Konsolidácia dodávateľského reťazca a rapídny nárast počtu spotrebiteľov aj naďalej poháňajú dopredu dopyt po logistickej infraštruktúre v strednej Európe.,“ povedalBen Bannatyne, riaditeľ spoločnosti Prologis pre strednú a východnú Európu a dodal: „V rámci našej rastovej stratégie sa teda zameriavame na klientov z oblasti e-commerce, posledná transakcia je dôkazom úspechu tohto prístupu.“
Prologis je najväčším vlastníkom a prevádzkovateľom industriálnych nehnuteľností v Poľsku s portfóliom s celkovou rozlohou viacako 1,9 milióna metrov štvorcových.
20. 6. 2013
DACHSER spustil projekt Most medzi svetlom a tmou
Medzinárodná logistická spoločnosť DACHSER Slovakia zahájila projekt Most medzi svetlom a tmou a podala tak pomocnú ruku nevidiacim a slabozrakým deťom. Naviazala spoluprácu so základnou školou na Svrčej ulici v Bratislave a ako prvý krok projektu usporiadala pre deti interaktívnu prehliadku Bratislavy.
Pre hendikepované deti zo základnej školy a pre deti svojich zamestnancov pripravila spoločnosť DACHSER interaktívnu prehliadku Bratislavy, počas ktorej mohli hlavné mesto spoznávať pomocou iných zmyslov – hmatom, sluchom, čuchom a chuťou. Vidiace deti si zase vyskúšali, aké to je vnímať svet so zaviazanými očami a ako sa starať o kamaráta so zrakovým postihnutím. Nevidiace deti sa okrem zážitkovej prehliadky navyše mohli učiť aj pravidlám bezpečnej chôdze so slepeckými palicami v rušných bratislavských uliciach.
Cieľom projektu Most medzi svetlom a tmou je dlhodobá podpora detí so zrakovým handicapom a ich integrácia do spoločnosti. Na najbližšie obdobie organizátori pripravujú osvetové akcie pre širokú verejnosť i priamu podporu nevidiacich a slabozrakých detí v ich bežnom živote.
„Sme komerčná spoločnosť, ktorá stojí na ľudských základoch a udržateľný rozvoj má pre nás vysokú prioritu,“ hovorí Ing. Roman Stoličný, Managing Director a člen predstavenstva DACHSER Slovakia a.s. „Preto považujeme za veľmi dôležité podporovať v rozvoji aj tých, ktorí v živote zatiaľ nemali toľko šťastia. Tiež si myslíme, že ak sa zdravé deti už v mladosti naučia, ako sa ku svojim kamarátom so zrakovým postihnutím správať, prispeje to k lepšiemu pochopeniu a integrácii ľudí s postihnutím naprieč všetkými generáciami,“ dodáva Roman Stoličný.
Celá akcia sa niesla v duchu myšlienky voľného pohybu pre každého a práve preto spoločnosť Dachser projekt podporila. Pohyb je jedných z hlavných atribútov logistiky, preto sa pomoc týmto deťom k zlepšeniu ich pohybových a orientačných možností stala pre Dachser novou výzvou. Firma sa týmto projektom snaží tiež poukázať na bezpečné správanie sa detí na uliciach a na to, že aj ľudia so zrakovým handicapom môžu žiť plným spoločenským a kultúrnym životom. Interaktívnej prehliadky mesta sa zúčastnilo 22 detí, ktorým organizátori sprostredkovali jedinečný zážitok a skúsenosť, že poznávať svet je možné mnohými spôsobmi.
Ak chcete pridať svoj príspevok do rubriky Média monitor spracujte anotáciu podľa vzorovej štruktúry a zašlite ju na adresu logistika@va1.sk
Ak chcete pridať autorský príspevok zašlite text vo formáte PDF alebo DOC na e-mail: logistika@va1.sk
K príspevku zašlite názov príspevku aj v anglickom jazyku, stručnú anotáciu, kľúčové slová (dôležité pre vyhľadávanie) a fotografiu autora alebo ilustráciu.
Zobraziť vzorovú štruktúru príspevku.
CROWDFUNDING - je financovanie z mikrozdrojov. Logistický monitor zhromažďuje pre Vás informácie už 20 rokov BEZPLATNE. Pomôžte tomuto projektu dobrovoľnou čiastkou, ktorú pošlete na účet: Tatrabanka a.s. Žilina 2629410129/1100, IBAN: SK5O 1100 0000 0026 2941 0129. Ďakujeme.