Názov: Automotive-Logistik im 21. Jahrhundert. (Automotiv - logistika v 21. storočí).
Autor: Heinz Bamberger, Geschäftsführer BLG International Logistics, Bremen
Zdroj: LOGISTICS PILOT – Das Magazin für die Wirtschaft und Transport, Nr. 5/2003, s. 18
Vydavateľ: Bremische Hafenvertretung (BHV), Word Trade Center, D-28 195 Bremen, Birkenstraße 15, Deutschland
ISSN: 1403-2756
Jazyk: nemecký
Anotácia: Výrobcovia automobilov musia rozriešiť pre svoje medzinárodné montážne linky problém: ktorí subdodávatelia majú aké časti, v akom počte kusov, kedy a v akom poradí, na ktorú montážnu linku, na ktorom kontinente dodať, tak aby produkcia neviazla, alebo aby nebola zahltená. Pri tom beží montáž, a dopyt tak stále udáva tempo. Logistika musí mať špecifické know-how, neustále sa progresívne zdokonaľovať, kvôli vzrastajúcim nárokom byť spravodlivá. Manažment môže zahrnúť balíky riadenia, kontrolu všetkého tovaru a tokov dát (Supply Chain Management). Outsourcing - logistika spôsobuje pohltenie obchodných prípadov (prenájom produkcie formou leasingu).
Kľúčové slová: Supply Chain Management, know-how, OEM (Original Equipment Manufacturer), flexibilita, lean produktion (prenájom produkcie formou leasingu).
Spracoval: Ing. Bronislav Kováč, Žilinská univerzita, Katedra CMD
Zaradené: marec 2004