Úvodná stránka
    Čo je logistický monitor
    Terminológia a legislatíva
    Publikácie
    Konferencie a výstavy
    Web linky / Organizácie
    Média monitor
    Autorské príspevky
    Inzercia
    Diskusia
    Kontakty
    V Y H Ľ A D Á V A N I E
 Stránka bola otvorená  8920772 krát.

V čísle 3 / 2018 nájdete:

Špeciálne pravidlá pre vysielanie vodičov

Intenzívne rokovania v Bruseli

Kamionistka, ktorá chce motivovať mladých

Ako vyzerali prvé úseky diaľnic

Poistenie: Dopravcovia by mali myslieť aj na špecifické krytia rizik

--------------------------


V čísle 1 / 2018 nájdete:

Autoklaster v regióne si spotreboval ľudí

Dizajn a komfort odlíšia aj mainstreamovú značku

Technológie môžu cez biznis meniť odvetvia

Pokrok zmení na výhodu iba stratégia

Smart City ponúka príležitosť pre priemysel

Investičné stimuly chcú pritiahnuť lepšie technológie

Drahá elektrina priemyselníkov stále hnevá

Prečo vládne verejnému obstarávaniu cena

Hybridy sú viac než len módny doplnok

---------------------------


 

 V čísle 12-1 / 2018 nájdete:

Témy: Autobusy a verejná doprava

IT a intralogistika, logistické nástroje

Prvý priamy nákladný vlak z Číny

10 testov vozidiel

Špeciálny model Fiat Fullback Cross

Volvo FH vybavený systémom X-Track

--------------------------


Transdata
 Aktuality a novinky
 Produkty
 Referencie
 Kontakty

    Úvodná stránka arrow     Diskusia
    Diskusia

Diskusné fórum k jednotlivým rubrikám internetových novín sa uskutočnuje prostredníctvom e-mailovej adresy logistika@va1.sk.
Do predmetu správy napíšte slovo diskusia, do textu správy uvedte svoj príspevok a meno.
Anonymné príspevky nezverejňujeme.



12. 5. 2015 Tlačiť E-mail

Dobry den,
chcela by som sa opytat na zdroj informacii o doprave, zeleznicnej, nakladnej...statistiky, monitoring, reporty, objemy, tovar a podobne. Viete mi poradit nejaky spolahlivy zdroj (samozrejme okrem statist. uradu). Dakujem.

S pozdravom
Mgr. Katarína RUSINOVÁ
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť.

 
7. 3. 2013 Tlačiť E-mail

Dobrý večer,
v rôznych knihách, na internete sa píše:
Železničná doprava je všeobecne výhodná pre prepravu veľkého množstva materiálov na veľké vzdialenosti.
Výhoda železničnej dopravy: nízke náklady pri väčších prepravných vzdialenostiach.
Neviete mi prosím niekto poradiť, od koľko km je tá "väčšia prepravná vzdialenosť"?

Ďakujem

Kamila Turčaniková
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť.

 
12. 2. 2013 Tlačiť E-mail
Dobry den,
potrebujem radu ohladom prepravy odpadov- konkretne stary papier a plasty.
Musi mat dopravca povolenie pri preprave tychto odpadov v ramci Slovenska
alebo mu staci oznacenie ackovou tabulou?
Ako je to s prepravou odpadov do/zo zahranicia- konkretne ma zaujima ČR.
Viem, ze pri vyvoze a dovoze odpadov z IT, NL a D musi byt registrovany na prislusnom urade
v tychto statoch. Plati to aj pre ostatne staty EU?

Vopred dakujem za Vasu odpoved.

S pozdravom
Šarlota Švarcová
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť.
 
22. 6. 2012 Tlačiť E-mail

Kupim skripta na kurz Zasielateľstvo - Špedičný expert FIATA.
Cena dohodou.

Jan Mak
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť.

 
30. 3. 2012 Tlačiť E-mail

Dobrý deň,
kúpil som si staršie IVECO s celkovou hmotnosťou 12ton,používam ho na súkromné na  stavbu rodinného domu, vozím si na ňom štrk ainý stavebný materiál, je vybavený tachografom. Chcem sa spýtať či musím používať tento tachograf.

Ďakujem

ing.Šajtoš
Levice

 
1. 9. 2011 Tlačiť E-mail

Zdravim,
mam zaujem o vzdelavanie v oblasti Spedicie.Hladam knizne publikacie ktore sa venuju tejto problematike.Moze mi niekto odporucit vhodne tituly s temou Spedicia a Zasielatelstvo?Pocul som o kurze organizovanom ZU.Kedze som v zahranici,kurzu sa zucastnit nemozem.Mam zaujem konkretne o zasielatelstvo a spediciu.

Dakujem
s pozdravom
Roman Mahut
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť.

 
14. 4. 2011 Tlačiť E-mail

Dobry den,
chem sa opytat tak trocha na rozum ohladom tachografovych kruzkov .Kupil som   5tonovu dodavku ktora ma  tachograf  a ktoru momentalne  nepouzivam kazdi den. Momentalne som sukromna osoba  nepodnikam ani niesom zamestanec  nejakej firmi. Trocha som sa docital o dovolenkovych listoch pocul som aj ze existuje iny formular neviem ci je to pravda ale mozem si ako sukromna osoba  vytlacit a podpisat dovolenkovy  list sam pre seba ak nejazdim dlhsi cas? a potrebujem to ako suk. osoba tiez dokladovat 28 dni spet?takze na pryklade ak mam na kotuciku z 1.1. 2011  ukoncene kilometre po jazde 10 000km a do auta sadnem az 12.1. 2011 a na kotucik napisem zacinajuce kilometre pred jazdou10 000km to znamena ze auto nejazdilo musim dokladovat tie dni nejakym dokladom ja ako suk. osoba ze som nejazdil?? ak ano akym? alebo kazdy den musim menit kruska  aby som ich mal  28 na dokladovanie pri kontrole?

vopred dakujem za odpoved

S pozdravom Pavol Demcak
Komarany


Odpoveď:

Podľa čl. 3 nariadenia (ES) č. 561/2006 nemusíte vôbec používať tachograf, ak dodávku používate na súkromné účely. Táto výnimka platí do celkovej hmotnosti 7,5 t.

Ing. Peter Rolko, A-trans Žilina.

 
4. 3. 2011 Tlačiť E-mail

Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať, akú prestávku má mať vodič /zamestnanec pekárne/, ktorý vykonáva rozvoz pekárenských výrobkov na vozidle nad 3,5 t. Dĺžka pracovnej doby je do 9 hodín, pritom ani súhrna doba jazdy nepresiahne 4.5 hodín.

Lenz Ladislav


Odpoveď:

Ak vodič pracuje menej ako 9 hodín a súhrnný čas za celú zmenu (do 9 hodín) je menej ako 4,5 hodiny, potom podľa Zákonníka práce a taktiež zákona č. 462/2007 Z. z. je zamestnávateľ povinný poskytnúť zamestnancovi prestávku na obed. Vo Vašom prípade prestávka musí byť min. 30 min. a musí začať najneskôr po 6 hodinách výkonu. Inšpektori túto prestávku na ceste nekontrolujú a pre živnostníkov nie je povinná.

Ing. Miloš Poliak, PhD.
Žilinská univerzita v Žiline

 
29. 4. 2010 Tlačiť E-mail

Dobrý deň, chcem Vás požiadať o odpoveď na otázku, ako to je s dennými svetlami na vozidle, keď si ich chcem domontovať.
Dostal som na to protichodné odpovede a vyhláška 464/2009 je podľa môjho názoru dosť, čo sa týka tohto prípadu nezrozumitelne napísaná.
Ja si myslím, že podľa toho, nemôžem domontovať žiadne iné svetlá, ak tam nie sú od výrobcu alebo ich nemám dodatočne zapísané v TP.
Čiže, ak si kúpim LED diody, ktoré sú síce homologizované, aj tak ich nemôžem sám namontovať.
Mohli by ste mi k tejto veci dať stanovisko?? A aký je postup, keď si chcem namontovať napr. LED svetlá na auto, ktoré tam nie sú od výrobcu??
Veľmi pekne ďakujem.

Marián Bjalončík, Zvolen


Odpoveď:

Vážený pán Bjalončík,
môžeme Vám dať len takú odpoveď, že je nutné rešpektovať vyhlášku 494/2009. Náš výklad je, že vyhláška nepripúšťa používať iné svetlá ako od výrobcu. Odporučiť Vám postup na montáž iných svetiel nie je v našej kompetencii.

S pozdravom Jaroslav Horečný, Logistický monitor.

 
12.2.2010 Tlačiť E-mail

Chcel by som sa opýtať, ktorá norma hovorí o dopravníkoch resp. dopravných pásoch, ktoré musia  mať zabezpečené vypínanie pomocou bezpečnostného lanka, pripadne kedy sa to musí použiť.

Ďakujem , Tomko Marián , Košice.



Odpoveď:

Vážený pán Tomko, odpoveď na Vašu otázku nájdete stránke http://www.slovenske-normy.sk/trida-26 kde si môžete nájsť konkrétnu normu k požadovanej problematike.

Ing. Peter Rolko, Logistický monitor.

 
<< Začiatok < Predošlá 1 2 3 Nasledujúca > Koniec >>

Zobrazujem 1 - 10 z 21